Bullar och mjölk


Nu sitter jag och gilbert i sängen och dricker mjöl och äter bullar. Eller det är mest jag som äter och dricker eftersom Gilberg inte skulle må så bra av mjölk i sig skulle jag tro. Jag sov mycket hos min mormor och morfar när jag var liten. Och varje gång jag hade svårt att sova, hade mycket problem med sömnen på den tiden, kom morfar in och bad mig följa med till köket. Där värmde han en bulle åt mej och hällde upp ett glas mjölk. Jag skulle tydligen somna bättre efter det. Jag kommer ihåg att jag var lite misstänksamm eftersom min mamma alltid sa åt mig att dricka mycket mjölk för att man blir pigga av det. Men inte kunde jag tvivla på morfar. Han var ju gammal och hade alltid rätt. Men jag somnade nästan direkt när jag la mig igen, så det måste ju funkat. Kanske funkar det ikväll också. Det är snart ett år sedan min morfar dog nu, så ikväll dricker jag mjölk och äter bullar för honom:) 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0